• strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/www/clients/client584/web1173/web/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Declaration of views_handler_argument::init() should be compatible with views_handler::init(&$view, $options) in /home/www/clients/client584/web1173/web/modules/views/handlers/views_handler_argument.inc on line 745.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home/www/clients/client584/web1173/web/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home/www/clients/client584/web1173/web/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 589.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_boolean_operator::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /home/www/clients/client584/web1173/web/modules/views/handlers/views_handler_filter_boolean_operator.inc on line 149.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/www/clients/client584/web1173/web/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 25.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home/www/clients/client584/web1173/web/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home/www/clients/client584/web1173/web/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 135.

KontrasztBlog

Pedagógiai gyakorlat - Kontrasztok, egy ifjú egyetemista szemével

A félév során terepgyakorlatomat (társammal együtt) a Kontraszt Műhelynél töltöttem.
Szűkös drámapedagógiai ismereteim révén egy teljesen új világba csöppentem bele, mondanom sem kell, élveztem.
Érdemes volt látni, hogy egy maroknyi elkötelezett ember mire képes, ha összefog.
Figyeltem drámapedagógiai előadást, csoportépítő foglalkozást, ezekre való felkészülést is.
Ez persze csak egy része munkájuknak, de mindenközben megismertem a „Kontrasztosokat” is.
Egy olyan szeretettel teli csapatot, akik céljuknak tűzték ki a gyermekek, fiatalok (vagy akár felnőttek!) drámapedagógiával történő segítését.
Önös érdekeiket félretéve dolgoznak egy-egy mosolyért, boldog pillanatért, amit egy sikeres foglalkozás nyújthat. Ahogy ezeket a pillanatokat figyeltem, rájöttem, megéri csinálni.
Nem csak egy percért, de azokért a hosszabb távú eredményekért is, amit ezzel a munkával el lehet érni.
Egy jobb osztályközösség, a csoportmunka erősítése, egy irodalmi mű dráma segítségével történő átadása, és a színházi játékok mind-mind olyan dolog, amire a gyermekek és fiatalok régóta várnak: Az iskola és a tanulás élvezetessé tétele.
Ez jó a pedagógusnak, jó az iskolának, de legfőképp jó a tanulóknak.
Ilyen emberek segítségével érhetjük el, hogy ne csak egy jobb iskolában, de végül egy jobb világban is élhessünk.

Kicsik, kevesen vannak, de van egy hatalmas fegyverük: Úgy hívják szeretet. Engem meggyőztek, és téged?

Kőszegi Bálint

(((KÖSZÖNJÜK!)))

A pedagógus „szerep”

Mi a nevelés? Ki, vagy mi nevel, és ki nevelődik?

Egy pedagógia szakos hallgató blogbejegyzése

 

Amikor a nevelésre gondolunk, vagy próbáljuk azt meghatározni, mindenkiben más kép villan fel, mindenkinek más dolgok jutnak eszébe, több oldalról, több szemszögből lehet megközelíteni a kérdést.

Pedagógusnak születni kell?

Egy pedagógia szakos hallgató blogbejegyzése

 

„Pedagógusnak születni kell.” Sokszor elhangzik ez a kijelentés. Vajon ez igaz? Nem lehet megtanulni azt, amitől valaki jó pedagógus lesz? Talán van igazság abban a gondolatban, miszerint „pedagógusnak születni kell, tanárnak tanulni kell.” Ha valaki egy tanárra gondol, leginkább a lexikális tudás, az információáradat jut először eszébe, míg ha egy pedagógusra, akkor a gyerekek, a törődés, a velük való foglalkozás. Habár a tanároknak is rendelkezni kell azokkal a tulajdonságokkal, amikkel egy pedagógusnak… legalábbis rendelkezniük kellene, ez azonban sajnos nincs mindig így.

Gyakorlaton - egyetemi hallgatók és műhelymunka

Márciusban az ELTE két pedagógia szakos hallgatója, Bertnáth Klaudia és Tóth Réka kezdte meg gyakorlatát a Kontraszt Műhelynél.

Reméljük, hogy a hamarosan véget érő gyakorlat jó sok tapasztalatot adott a lányoknak!

Akárhogy is van, néhány pedagógiai tárgyú bejegyzéssel Ők is behálózzák a blog Olvasóit!

Új drámafoglalkozások

Shakespeare.jpg

Több új foglalkozás is született az elmúlt hetekben, amit ki is próbálhattunk - kerestük a boldogságot Raszkolnyikovval, megéltük Shakespeare világát, és elindultunk Kukorica Jancsival is a felnőtté válás kacskaringós útján. Hogy milyenek lettek?! Ítélje meg a nagyérdemű!

Együtt könnyebb! - 6 osztállyal dolgoztunk

Kapcsolatban

A Tiszta Fromák Alapítvány támogatásával 6 osztály vehetett részt közösségépítő programunkon. Az osztályok két alkalommal találkoztak velünk.

Köszönjük az iskolák nyitottságát - hisszük, hogy a résztvevők javára vált a program!

Köszönet az intézményeknek:

Együtt, míg a nap utoljára kél...

Új év, új remények, új hiány.

Nagy hiány!

Nagyon nagy hiány!

 

Garas Dezső hiánya.

Bármi, amit írnék pontatlan lenne, így inkább álljon itt egy dal, mementóul.

http://www.youtube.com/watch?v=8qR9dkUO4qs

Csoportépítő foglalkozás

 Csoportépítés, társ- és önismeret: a következő hetekben egy olyan programot fogunk tervezni, és kipróbálni, amely ezen fogalmak körül forog.

Egy osztállyal találkozni és két, néhány órás alkalom alatt erjesztő, konstruktív hatással lenni rájuk, olyan folyamatokat elindítani, amelyek jobb légkört, hatékonyabb együttműködést, nyíltabb és sűrűbb szövésű kommunikációt eredményezhetnek. Olyan célok ezek, amelyek mindig is munkánk és értékrendünk középpontjában álltak: különösen fontosnak tűnnek most a demokrácia működőképessége, fejlesztése szempontjából. A drámapedagógia az én értelmezésemben mindig ezzel foglalkozik valahogyan, ha sokszor áttételesebben, más problémákra, konkrétabb helyzetekre összpontosítva is.

HA TÜKÖRBE NÉZEL, TE MIT LÁTSZ?!