9. évfolyam

 

 

Ön- és társismereti csoportépítő foglalkozások általános és középiskolásoknak

Manapság ebből van a legkevesebb – valódi közösségekből. Évszázadok során éltek az emberek a kisközösségek óvó, védő hálójában, ma azonban könnyen elfelejtjük, milyen fontos az, hogy tartozzunk valahová. Sok esetben ezt a biztonságot a család sem adja meg. Éppen ezért tartjuk fontosnak, hogy segítséget nyújtsunk a különböző életkorú osztályoknak a valódi közösséggé válásban. Ezen foglalkozásaink alkalmazkodnak az osztály és az osztályfőnök egyedi igényeihez. Kérésre „házhoz megyünk”.

A 9. évfolyamon a közösségi életen túl az önállóság és a pályaválasztás, valamint az ezzel összefüggő önismeret áll munkánk középpontjában.

 

 

 

Problémá(ka)t, konfliktus(oka)t, sorsfordító pillanato(ka)t vagy meghatározó döntési helyzete(ke)t középpontba állító foglalkozásokat kínálunk a különböző korosztályok számára.

 

ANTIGONÉ – foglalkozás 14-15 évesek számára

Meddig terjed a fiatalok személyes autonómiája? Meddig kell a felnőttek, az intézmény vezetősége, a felsőbb hatalom tekintélyének engedni? Mivel jár a szabad döntés felvállalása, milyen felelősség terheli a döntéshozót, ha egy diákról van szó, és milyen, ha a nevelőtestület tagjáról?

RENDHAGYÓ IRODALOMÓRÁK - bármely korosztálynak

Amikor csak 90 perc áll a rendelkezésre, de jó volna mégis kicsit másképp tekinteni az alkotóra vagy valamely műre…

  • Marhalevél - Romhányi és a szerelem
  • Rejtőzve - Rejtő Jenő irodalma

KÖZÖSSÉGRE SZABVA – foglalkozások igény szerint

Mindezek mellett egyedülálló lehetőséget kínálunk általános- és középiskolai osztályok, egyéb közösségek részére: egyeztetések során közösen gondoljuk ki, milyen foglalkozásra is van szüksége az adott csoportnak. Ezáltal teljesen személyre/közösségre szabott foglalkozást tudunk nyújtani, ami hatékony segítséget jelenthet.